Jouw CRM up-to-date houden,
hoe begin je eraan?

Jolien en Kaat begeleiden je stap voor stap.

 

Jouw CRM/ERP-systeem ligt aan de basis van sterke analyses als financieel professional en maakt deel uit van een doordachte voorbereiding bij het sales proces als sales- of marketingmanager. Ontdek samen met ons hoe je deze systemen zo actueel mogelijk houdt.

Weet met wie je zaken doet en ga voorbereid in gesprek met je klant of prospect.

Zo vermijd je onnodige administratieve gesprekken en bespreek je direct de behoefte van de klant. Verhoog je je rendement door het optimaliseren van je sales- en marketingtraject en doe je efficiënt aan risicobeheer.

Pas het VIA traject toe

Voorbereiding

 

Data integratie begint met een goede voorbereiding. Zorg ervoor dat je begint van een database die bestaat uit clean data.

Integratie

 

Hou je CRM-systeem up-to-date met informatie die relevant is voor jouw onderneming. Bepaal je parameters en het doel van jouw CRM-systeem. Zo bespaar je tijd en kosten.

Actualisatie

 

Automatiseer de input van relevante data en wees op de hoogte van de meest recente informatie over jouw relaties. Maak gebruik van onze API en hou je CRM-systeem up -to-date.

Pas het VIA traject toe

Voorbereiding

 

Data integratie begint met een goede voorbereiding. Zorg ervoor dat je begint van een database die bestaat uit clean data?

Integratie

 

Hou je CRM-systeem up-to-date met informatie die relevant is voor jouw onderneming. Bepaal je parameters en het doel van jouw CRM-systeem. Zo bespaar je tijd en kosten.

Actualisatie

 

Automatiseer de input van relevante data en wees op de hoogte van de meest recente informatie over jouw relaties. Maak gebruik van onze API en hou je CRM-systeem up -to-date.

Voorbereiding

 

Vooraleer je begint met het automatisch voeden van je CRM/ERP-systeem met relevante data, mag je niet vergeten een goede start te creëren. Zorg ervoor dat je je integratieproces kan beginnen met een database die bestaat uit clean data.

Wat is clean data?

Het kan zijn dat er zich in je database vuile (vervuilde) gegevens bevinden. Dit zijn gegevens die onnauwkeurig, onvolledig of inconsistent zijn. Clean data of opgeschoonde gegevens zijn gegevens die volledig zijn, zonder ontbrekende gegevensvelden en ingevuld volgens correcte formatering van je database.

 

Deze schone data bekom je door het doen van data cleaning. Dit is het proces waarbij je onjuiste, corrupte, verkeerd geformatteerde, dubbele of onvolledige gegevens gaat aanpassen of verwijderen.

 

Bij het combineren van meerdere gegevensbronnen (zelfde relatie andere ondernemingsnaam, input via sales, input via boekhouding) bestaat de kans der er gegevens dubbel of verkeerd geïmporteerd worden in je database.

Ga stap voor stap zelf aan de slag of vraag een file audit aan, en zorg er samen met ons voor dat jouw CRM/ERP database up-to-date is zodat de automatische integratie van gegevens kan beginnen.

 

Bij een file audit bekijken we de huidige kwaliteit van jouw database/bestand, de structuur, foutieve adressen (adres, naam, BTW, …), inactieve bedrijven (faling, stopzetting, …), aantal dubbels, enz

Het data cleaning proces

Herstructureer je database

Zorg ervoor dat je huidige database over een goede structuur beschikt. Denk hierbij vooral aan de uniforme schrijfwijze van adressen, telefoonnummers en andere gegevens. Doe aan standaardisatie en normalisatie van je gegevens met tijdswinst en kostenbesparing als gevolg.

Ontdubbel de gegevens

Dubbels in je database ontstaan onder andere door fusies en overnames, de input van werknemers, ontbrekende linken tussen verschillende systemen en/of de integratie van externe bestanden.

 

Het is belangrijk dat je deze gegevens ontdubbeld zodat je later bij het verwerken van marketing campagnes of het opsturen van bv. facturen geen dubbel werk moet doen. Zorg er bij het ontdubbelen voor dat je weet wat je hebt en wat je wil. Meerdere contactpersonen binnen bedrijf. Meerdere adressen van een bedrijf (leveringsadres, facturatie-adres, exploitatie-adres, …) Verschillende bedrijfsnamen: afkorting, maatschappelijke naam, commerciële naam, …

Ontdubbel de gegevens

Dubbels in je database ontstaan onder andere door fusies en overnames, de input van werknemers, ontbrekende linken tussen verschillende systemen en/of de integratie van externe bestanden.

 

Het is belangrijk dat je deze gegevens ontdubbeld zodat je later bij het verwerken van marketing campagnes of het opsturen van bv. facturen geen dubbel werk moet doen. Zorg er bij het ontdubbelen voor dat je weet wat je hebt en wat je wil. Meerdere contactpersonen binnen bedrijf. Meerdere adressen van een bedrijf (leveringsadres, facturatie-adres, exploitatie-adres, …) Verschillende bedrijfsnamen: afkorting, maatschappelijke naam, commerciële naam, …

Database verrijken

Eenmaal je je gegevens hebt gestructureerd en ontdubbeld kan je een eerste verrijking doen van je huidige bestand. Zo voeg je relevante informatie over je  klanten en prospecten aan je bestand toe zoals contactgegevens (telefoon, fax, URL, e-mailadres, …), bedrijfseconomische gegevens (BTW, omzet, faillissement, …), geografische gegevens (industriezone, …), sector en /of activiteit van de onderneming.

 

Bepaal in deze stap goed welke gegevens voor jouw als onderneming relevant zijn.

Valideer je gegevens

De validatie van de inputgegevens is key in het onderhouden van je gegevensbestanden. Denk hierbij aan het bijhouden van faillissementen en stopzettingen om een overzicht te bewaren van de actieve ondernemingen in je CRM/ERP-systeem.

Valideer je gegevens

De validatie van de inputgegevens is key in het onderhouden van je gegevensbestanden. Denk hierbij aan het bijhouden van faillissementen en stopzettingen om een overzicht te bewaren van de actieve ondernemingen in je CRM/ERP-systeem.

Waar bevind ik mij in het VIA-traject?

Integreer je data

Waarom maak je gebruik van een API?

 

Via de API zorg je ervoor dat je nieuwe zakenrelaties snel en eenvoudig kan inputten en vermijd je onnodige fouten door de automatische aanvulling van gegevens. Geef je onderneming meer kracht en zorg voor een logische groepering van de data-elementen waardoor je gemakkelijk kiest welke informatie jij nodig hebt. Op die manier selecteer je de gewenste gegevens en optimaliseer je jouw data workflow.

Marketingprofessionals

Segmenteer/classificeer ondernemingen automatisch op basis van objectieve data en verkort het sales- en marketingproces. Dankzij de data integratie vermijd je onnodige administratieve gespreken en kan je direct overgaan tot de behoefte bepaling van je klant of prospect.

Financeprofessionals

Beschik direct over financiële informatie en kredietscores voor een efficiënter risicobeheer en stem je verkoopsvoorwaarden hierop af. Stroomlijn je workflow en doe een automatische data kwaliteitsanalyse waarbij je onmiddellijk inzicht verwerft in een eventuele stopzetting of faillissement van een onderneming.

Waar bevind ik mij in het VIA-traject?

Actualisatie

 

Ben je er helemaal klaar voor om zelf aan de slag te gaan met data integratie in jouw CRM/ERP-systeem? Dan rijken we jou graag enkele mogelijke oplossingen aan die gepaard gaan met persoonlijke IT begeleiding, gebruiksvriendelijkheid en een naadloze integratie van relevante data in jouw systeem.

  • Selecteer en bouw de API die voldoet aan jouw behoeften op basis van datamodules
  • Maak een rechtstreekse koppeling met je eigen CRM/ERP systeem
  • Keuze uit 4 standaard pakketten die inspelen op jouw behoeften
  • Start onmiddellijk via een testlogin

Waar bevind ik mij in het VIA-traject?

Stel je vraag

Het team van Trends Business Information staat klaar om jou te ondersteunen.

 

Heb je een vraag of heb je niet gevonden wat je juist zocht? Geen probleem, we hebben achter de schermen een team van gemotiveerde medewerkers die er alles aan doen om jou zo goed mogelijk verder te helpen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.