Jouw CRM up-to-date houden,
hoe begin je eraan?

Een goed CRM/ERP-systeem is cruciaal om de motor van jouw organisatie vlot te laten draaien. Het vergemakkelijkt financiële analyses en stroomlijnt je sales & marketing van lead generation tot customer journey. Kwalitatieve data zijn daarbij het smeermiddel, met regelmatig onderhoud als belangrijke voorwaarde om efficiënt te blijven.

Voorbereiding

Data-integratie begint met een goede voorbereiding. Zorg ervoor dat je begint van een database die bestaat uit clean data. Zo bespaar je nadien tijd en kosten.

Help met de voorbereiding

Integratie

Voed je CRM-systeem met informatie die relevant is voor jouw onderneming. Bepaal je doelstellingen en de juiste parameters. Denk in deze fase al na over hoe je de data actueel houdt.

Meer over data-integratie

Actualisatie

Automatiseer zoveel mogelijk de input van bedrijfsdata en andere relevante informatie. Gebruik daarvoor onze API om je CRM-systeem meteen ook altijd up-to-date te houden.

Hoe relevante data integreren

Voorbereiding

Hoe werkt data cleaning?

Structuur bepalen

Zorg ervoor dat je bestaande database de juiste structuur heeft. Denk bijvoorbeeld aan uniforme schrijfwijze van adressen, telefoonnummers en andere belangrijke velden. Dankzij standaardisatie en normalisatie van gegevens win je vroeg of laat tijd en bespaar je kosten.

Er zijn talloze manieren waarop er dubbels in je database terechtkomen: manuele input, samenvoegen van databases bij fusies, ontbrekende links tussen verschillende systemen, opladen van externe bestanden,…

Het is belangrijk dat je die gegevens meteen ontdubbelt zodat je tijdens latere marketingcampagnes of facturatie geen extra werk hebt of fouten maakt. Zorg er net als bij de structuur voor dat je weet wat je hebt en wat je wil: welke contactpersonen, aantal adressen (levering, facturatie, exploitatie), alternatieve bedrijfsnamen, hoeveel telefoonnummers,… En vooral: zorg maximaal voor een unieke sleutel, die voor een bedrijf altijd het ondernemingsnummer is.

Eénmaal je structuur strak zit en je gegevens ontdubbeld zijn, start je met de verrijking. Zo voeg je relevante informatie over je klanten, prospects, leveranciers of andere zakenrelaties aan je database toe: ondernemingsnummer, contactgegevens (telefoon, fax, website, e-mail,…), activiteiten, bedrijfseconomische data (status, kerncijfers, kredietadvies,…), contactpersonen, extra geografische info (coördinaten, industriezone,…). Wij koppelen voor jou alles wat officieel beschikbaar is aan andere exclusieve bronnen en bieden je een best view.
 
Bepaal in deze fase welke gegevens relevant zijn voor jouw onderneming.

Data integreren heeft enkel zin als je ze nadien ook actueel houdt. Zo vermijd je dat al je inspanningen om met een propere database te starten na verloop van tijd tenietgedaan worden. Gegevens veranderen, bedrijven verdwijnen omwille van een faillissement of stopzetting en nieuwe ondernemingen worden opgericht.

File audit aanvragen

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Integratie

Automatiseer je data-integratie

Wat zijn de voordelen van een API?

Via een API (Application Programming Interface) kunnen verschillende toepassingen met elkaar communiceren, bijvoorbeeld om automatisch data uit te wisselen en actueel te houden. Zo verliezen je medewerkers geen tijd met manuele input en vermijd je het risico op fouten. Je hoeft enkel te kiezen welke data je voor jouw integratie nodig hebt om de verschillende afdelingen in je organisatie vlot te laten draaien.

Neem voorsprong in je sales & marketing traject via doordachte segmentatie op basis van objectieve en kwalitatieve data. Dankzij de automatische data-integratie weet je veel beter welk vlees je in de kuip hebt en kom je sneller tot de behoefteanalyse van je klant of prospect. Bovendien ben je altijd op de hoogte van wijzigingen in jouw belangrijkste doelgroepen en krijg je mooie leads op een schoteltje aangereikt.

 

Zorg ervoor dat je altijd over juiste financiële informatie en individuele kredietadviezen beschikt om je risico’s efficiënt te beheren en je betalingsvoorwaarden scherp te stellen. Dankzij een automatische data-integratie krijg je inzicht in de actuele financiële gezondheid van je zakenrelaties en via continue monitoring blijf je op de hoogte wanneer die sterk verslechtert.

Actualisatie

Klaar voor de volgende stap?

Ben je helemaal klaar om aan de slag te gaan en een data-integratie met jouw CRM/ERP-systeem op te zetten? Dan reiken we jou graag verschillende oplossingen aan, waarbij persoonlijke IT-begeleiding, gebruiksvriendelijkheid en een naadloze integratie van relevante data de rode draad zijn.

Testlogin aanvragen

Start vandaag nog met het VIA traject

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.