Jouw CRM up-to-date houden,
hoe begin je eraan?

Jolien en Kaat begeleiden je stap voor stap.

 

Een goed CRM/ERP-systeem is cruciaal om de motor van jouw organisatie vlot te laten draaien. Het vergemakkelijkt financiële analyses en stroomlijnt je sales & marketing van lead generation tot customer journey. Kwalitatieve data zijn daarbij het smeermiddel, met regelmatig onderhoud als belangrijke voorwaarde om efficiënt te blijven.

Weet met wie je zaken doet en ga voorbereid in gesprek met je klant of prospect.

Zo vermijd je onnodige administratieve gesprekken en bespreek je direct de behoefte van de klant. Verhoog je je rendement door het optimaliseren van je sales- en marketingtraject en doe je efficiënt aan risicobeheer.

Pas het VIA traject toe

Voorbereiding

 

Data-integratie begint met een goede voorbereiding. Zorg ervoor dat je begint van een database die bestaat uit clean data. Zo bespaar je nadien tijd en kosten.

Integratie

 

Voed je CRM-systeem met informatie die relevant is voor jouw onderneming. Bepaal je doelstellingen en de juiste parameters. Denk in deze fase al na over hoe je de data actueel houdt.

Actualisatie

 

Automatiseer zoveel mogelijk de input van bedrijfsdata en andere relevante informatie. Gebruik daarvoor onze API om je CRM-systeem meteen ook altijd up-to-date te houden.

Pas het VIA traject toe

Voorbereiding

 

Data-integratie begint met een goede voorbereiding. Zorg ervoor dat je begint van een database die bestaat uit clean data. Zo bespaar je nadien tijd en kosten.

Integratie

 

Voed je CRM-systeem met informatie die relevant is voor jouw onderneming. Bepaal je doelstellingen en de juiste parameters. Denk in deze fase al na over hoe je de data actueel houdt.

Actualisatie

 

Automatiseer zoveel mogelijk de input van bedrijfsdata en andere relevante informatie. Gebruik daarvoor onze API om je CRM-systeem meteen ook altijd up-to-date te houden.

Voorbereiding

 

Goed begonnen is half gewonnen. Vooraleer je jouw CRM/ERP-systeem automatisch met relevante data begint te voeden, vertrek je best van een propere basis. Analyseer daarom in welke mate je database vervuild is en evalueer waar je nog hoe kan bijsturen.

Wat is clean data?

Het kan zijn dat er zich in je database vuile (vervuilde) gegevens bevinden. Dit zijn gegevens die onnauwkeurig, onvolledig of inconsistent zijn. Clean data of opgeschoonde gegevens zijn gegevens die volledig zijn, zonder ontbrekende gegevensvelden en ingevuld volgens correcte formatering van je database.

 

Deze schone data bekom je door het doen van data cleaning. Dit is het proces waarbij je onjuiste, corrupte, verkeerd geformatteerde, dubbele of onvolledige gegevens gaat aanpassen of verwijderen.

 

Bij het combineren van meerdere gegevensbronnen (zelfde relatie andere ondernemingsnaam, input via sales, input via boekhouding) bestaat de kans der er gegevens dubbel of verkeerd geïmporteerd worden in je database.

Je kan stap voor stap zelf aan de slag gaan of een file audit aanvragen. Dan zorgen wij er samen met jou voor dat je database van meet af aan kwalitatief in orde is, wat de integratie in een volgende fase bovendien vergemakkelijkt.

 

Bij een file audit bekijken we de huidige kwaliteit van jouw database/bestand, de structuur, foutieve adressen (adres, naam, BTW, …), inactieve bedrijven (faling, stopzetting, …), aantal dubbels, enz

Hoe werkt data cleaning?

Structuur bepalen

Zorg ervoor dat je bestaande database de juiste structuur heeft. Denk bijvoorbeeld aan uniforme schrijfwijze van adressen, telefoonnummers en andere belangrijke velden. Dankzij standaardisatie en normalisatie van gegevens win je vroeg of laat tijd en bespaar je kosten.

Gegevens ontdubbelen

Er zijn talloze manieren waarop er dubbels in je database terechtkomen: manuele input, samenvoegen van databases bij fusies, ontbrekende links tussen verschillende systemen, opladen van externe bestanden,…

 

Het is belangrijk dat je die gegevens meteen ontdubbelt zodat je tijdens latere marketingcampagnes of facturatie geen extra werk hebt of fouten maakt. Zorg er net als bij de structuur voor dat je weet wat je hebt en wat je wil: welke contactpersonen, aantal adressen (levering, facturatie, exploitatie), alternatieve bedrijfsnamen, hoeveel telefoonnummers,… En vooral: zorg maximaal voor een unieke sleutel, die voor een bedrijf altijd het ondernemingsnummer is.

Gegevens ontdubbelen

Er zijn talloze manieren waarop er dubbels in je database terechtkomen: manuele input, samenvoegen van databases bij fusies, ontbrekende links tussen verschillende systemen, opladen van externe bestanden,…

 

Het is belangrijk dat je die gegevens meteen ontdubbelt zodat je tijdens latere marketingcampagnes of facturatie geen extra werk hebt of fouten maakt. Zorg er net als bij de structuur voor dat je weet wat je hebt en wat je wil: welke contactpersonen, aantal adressen (levering, facturatie, exploitatie), alternatieve bedrijfsnamen, hoeveel telefoonnummers,… En vooral: zorg maximaal voor een unieke sleutel, die voor een bedrijf altijd het ondernemingsnummer is.

Database verrijken

Eénmaal je structuur strak zit en je gegevens ontdubbeld zijn, start je met de verrijking. Zo voeg je relevante informatie over je klanten, prospects, leveranciers of andere zakenrelaties aan je database toe: ondernemingsnummer, contactgegevens (telefoon, fax, website, e-mail,…), activiteiten, bedrijfseconomische data (status, kerncijfers, kredietadvies,…), contactpersonen, extra geografische info (coördinaten, industriezone,…). Wij koppelen voor jou alles wat officieel beschikbaar is aan andere exclusieve bronnen en bieden je een best view.

 

Bepaal in deze fase welke gegevens relevant zijn voor jouw onderneming.

Gegevens actualiseren

Data integreren heeft enkel zin als je ze nadien ook actueel houdt. Zo vermijd je dat al je inspanningen om met een propere database te starten na verloop van tijd tenietgedaan worden. Gegevens veranderen, bedrijven verdwijnen omwille van een faillissement of stopzetting en nieuwe ondernemingen worden opgericht.

Gegevens actualiseren

Data integreren heeft enkel zin als je ze nadien ook actueel houdt. Zo vermijd je dat al je inspanningen om met een propere database te starten na verloop van tijd tenietgedaan worden. Gegevens veranderen, bedrijven verdwijnen omwille van een faillissement of stopzetting en nieuwe ondernemingen worden opgericht.

Waar bevind ik mij in het VIA-traject?

Automatiseer je data-integratie

Wat zijn de voordelen van een API?

 

Via een API (Application Programming Interface) kunnen verschillende toepassingen met elkaar communiceren, bijvoorbeeld om automatisch data uit te wisselen en actueel te houden. Zo verliezen je medewerkers geen tijd met manuele input en vermijd je het risico op fouten. Je hoeft enkel te kiezen welke data je voor jouw integratie nodig hebt om de verschillende afdelingen in je organisatie vlot te laten draaien.

Sales & Marketing

Neem voorsprong in je sales & marketing traject via doordachte segmentatie op basis van objectieve en kwalitatieve data. Dankzij de automatische data-integratie weet je veel beter welk vlees je in de kuip hebt en kom je sneller tot de behoefteanalyse van je klant of prospect. Bovendien ben je altijd op de hoogte van wijzigingen in jouw belangrijkste doelgroepen en krijg je mooie leads op een schoteltje aangereikt.

Finance & Credit Management

Zorg ervoor dat je altijd over juiste financiële informatie en individuele kredietadviezen beschikt om je risico’s efficiënt te beheren en je betalingsvoorwaarden scherp te stellen. Dankzij een automatische data-integratie krijg je inzicht in de actuele financiële gezondheid van je zakenrelaties en via continue monitoring blijf je op de hoogte wanneer die sterk verslechtert.

Waar sta ik in het VIA-traject?

Actualisatie

 

Ben je helemaal klaar om aan de slag te gaan en een data-integratie met jouw CRM/ERP-systeem op te zetten? Dan reiken we jou graag verschillende oplossingen aan, waarbij persoonlijke IT-begeleiding, gebruiksvriendelijkheid en een naadloze integratie van relevante data de rode draad zijn.

Selecteer de juiste API-modules en bouw een connectie op maat van jouw databehoefte

Maak een rechtstreekse koppeling met je eigen CRM/ERP systeem

Waar bevind ik mij in het VIA-traject?

Vraag hier je testlogin aan

Start vandaag nog met het VIA traject

 

Vraag je API testlogin aan en start met het VIA traject.

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.