Het vaccin, het economisch herstel voor een prikje.
Economische vooruitzichten voor 2021.
Hoofdeconoom van Trends magazine, Daan Killemaes, keek naar de macro-economische vooruitzichten voor 2021, na de grootste crisis sinds 1930. En Pascal Flisch van Trends Business Information reikte een vaccin aan voor financiële weerbaarheid tijdens de herstart.
Heeft u de webinar gemist en wilt u deze graag herbekijken? Registreer nu.
Daan Killemaes
Hoofdeconoom
Trends
Economisch herstel voor een prikje
Daan kijkt vooruit naar 2021 en hij reikt een cocktail aan van vaccins die de economie er bovenop moeten krijgen. China, de grote Covid-19 winnaar (hoe bitter dit ook mag klinken) geeft het goede voorbeeld en toont zelfs in 2020 al een groei van 2%. Een krachtig herstel is dus mogelijk (zoals in de zomer) maar er wacht echter een lange revalidatie.
Klaar voor de grote herstart
2020 is in meer dan één opzicht een uitzonderlijk jaar geweest en zal voor velen een jaar blijven om te vergeten. De wereld wordt op brutale wijze onderworpen aan een lange en wijdverbreide weerbaarheidstest, waarbij onder meer alle economische ketens op de grill worden gelegd. Niemand was klaar en iedereen heeft er last van. De paar gelukkige sectoren die van de situatie profiteren worden overweldigd door de vraag en de rest lijdt enorme verliezen.
Het zal daarom nodig zijn om uw klantenportfolio zorgvuldig te onderzoeken. Klanten met het hoogste potentieel moeten absoluut de voorkeur genieten. Voor klanten met een lage kredietwaardigheid of een beperkt potentieel, moet u vastberaden zijn en contante betaling verlangen.
Er blijven echter mooie opportuniteiten over : identificeer daarbij de beste prospects. Dit is het moment om ze te benaderen met een concreet en gepersonaliseerd voorstel: product / diensten, kredietlijn, betalingsvoorwaarden.
Hoe je die klanten identificeert legt Pascal uit aan de hand van een stress-test.
Pascal Flisch
Analist
Trends Business Information
Pascal Flisch
Analist
Trends Business Information
Klaar voor de grote herstart
2020 is in meer dan één opzicht een uitzonderlijk jaar geweest en zal voor velen een jaar blijven om te vergeten. De wereld wordt op brutale wijze onderworpen aan een lange en wijdverbreide weerbaarheidstest, waarbij onder meer alle economische ketens op de grill worden gelegd. Niemand was klaar en iedereen heeft er last van. De paar gelukkige sectoren die van de situatie profiteren worden overweldigd door de vraag en de rest lijdt enorme verliezen.
Het zal daarom nodig zijn om uw klantenportfolio zorgvuldig te onderzoeken. Klanten met het hoogste potentieel moeten absoluut de voorkeur genieten. Voor klanten met een lage kredietwaardigheid of een beperkt potentieel, moet u vastberaden zijn en contante betaling verlangen.
Er blijven echter mooie opportuniteiten over : identificeer daarbij de beste prospects. Dit is het moment om ze te benaderen met een concreet en gepersonaliseerd voorstel: product / diensten, kredietlijn, betalingsvoorwaarden.
Hoe je die klanten identificeert legt Pascal uit aan de hand van een stress-test.
Burt Riské
Moderator – General Manager
Trends Business Information
Heeft u nog vragen? Het team van Trends Business Information staat klaar om u zo goed mogelijk verder te helpen.
U kan ons altijd bereiken op social@tbi.be of via 02 702 70 11