3 tips om efficiënter leads te genereren

Kaat legt je uit hoe

 

Je klantenportefeuille aanvullen met relevante data en nieuwe prospecten is een voortdurende uitdaging binnen je onderneming. Maak gebruik van analyses en volg niet enkel je buikgevoel om je sales en marketing naar een hoger niveau te tillen. Meten is weten, raadpleeg daarom data die bij jouw onderneming past.

Prospecteer gericht en genereer specifieke leads vanuit een onverwachte hoek

Doe een ROI-analyse van je eerdere campagnes en achterhaal de succescriteria. Gebruik deze successen in je verdere prospectie en stel op basis hiervan jouw parameters bij. Vul daarbij jouw campagne aan met unieke prospecten en ontdek op die manier onverwachte opportuniteiten.

Doe aan Account Based Marketing en zorg voor een nauwe samenwerking tussen sales en marketing. Prospecteer op zorgvuldig samengestelde doelgroepen en ga doelgericht samen op je target af.

 

Je doel als onderneming is leads genereren en deze leads omzetten in effectieve bestellingen. Door je manier van prospecteren eens anders te bekijken en af te wijken van de standaard selectiecriteria (regio, sector, omzet, personeelsklasse, …) vind je nieuwe opportuniteiten.

 

Maak gebruik van onze specifieke lijsten om een selectie te maken.

  • Prospecteer op bedrijven met een eigen wagenpark dankzij de beschikbare lijsten met automerken
  • Selecteer de snelst groeiende ondernemingen die werden genomineerd voor de Trends Gazellen
  • Filter op kredietwaardige bedrijven door te selecteren op basis van de score
  • Neem de starters op in je prospectiebestand
  • Neem parameters op in je selectie die niet zo voor de hand liggend zijn zoals familiebedrijven, specifieke bouwsectoren, transportlicenties, erkenningen in de bouw, …
Analyseer je huidige klantenportefeuille en vind prospecten met hetzelfde profiel.

Maak een gedetailleerde analyse van je klanten en/of markt en ga na hoe sterk jij staat in je sector.

Door je klantenportefeuille te analyseren en geografisch te visualiseren krijg je een beeld van de geografische spreiding en ontdek je verborgen potentieel.

 

Verwerf inzicht in je database op verschillende niveaus dankzij snelle en complete klantenanalyses. Via verschillende grafieken en tabellen ontdek je hoe jouw ideaal klantenprofiel eruit ziet. Daarnaast zie je in welke segmenten van de markt je sterk of ondervertegenwoordigd bent. Op deze manier kan je resterend potentieel gericht gaan bereiken met jouw boodschap. Want je benadert uiteraard niet elke prospect op dezelfde manier.

Prospecteer gericht en genereer specifieke leads vanuit een onverwachte hoek

Doe een ROI-analyse van je eerdere campagnes en achterhaal de succescriteria. Gebruik deze successen in je verdere prospectie en stel op basis hiervan jouw parameters bij. Vul daarbij jouw campagne aan met unieke prospecten en ontdek op die manier onverwachte opportuniteiten.

Doe aan Account Based Marketing en zorg voor een nauwe samenwerking tussen sales en marketing. Prospecteer op zorgvuldig samengestelde doelgroepen en ga doelgericht samen op je target af.

 

Je doel als onderneming is leads genereren en deze leads omzetten in effectieve bestellingen. Door je manier van prospecteren eens anders te bekijken en af te wijken van de standaard selectiecriteria (regio, sector, omzet, personeelsklasse, …) vind je nieuwe opportuniteiten.

 

Maak gebruik van onze specifieke lijsten om een selectie te maken.

  • Prospecteer op bedrijven met een eigen wagenpark dankzij de beschikbare lijsten met automerken
  • Selecteer de snelst groeiende ondernemingen die werden genomineerd voor de Trends Gazellen
  • Filter op kredietwaardige bedrijven door te selecteren op basis van de score
  • Neem de starters op in je prospectiebestand
  • Neem parameters op in je selectie die niet zo voor de hand liggend zijn zoals familiebedrijven, specifieke bouwsectoren, transportlicenties, erkenningen in de bouw, …
Analyseer je huidige klantenportefeuille en vind prospecten met hetzelfde profiel.

Maak een gedetailleerde analyse van je klanten en/of markt en ga na hoe sterk jij staat in je sector.

Door je klantenportefeuille te analyseren en geografisch te visualiseren krijg je een beeld van de geografische spreiding en ontdek je verborgen potentieel.

 

Verwerf inzicht in je database op verschillende niveaus dankzij snelle en complete klantenanalyses. Via verschillende grafieken en tabellen ontdek je hoe jouw ideaal klantenprofiel eruit ziet. Daarnaast zie je in welke segmenten van de markt je sterk of ondervertegenwoordigd bent. Op deze manier kan je resterend potentieel gericht gaan bereiken met jouw boodschap. Want je benadert uiteraard niet elke prospect op dezelfde manier.

Versterk je CRM systeem en verrijk deze met relevante informatie.

Vul de belangrijke gegevens in je database aan en wees op de hoogte van wijzigingen die zich bij je klanten of leveranciers voordoen.

Het up-to-date houden en opschonen of cleanen van je klantenbestand heeft verschillende voordelen. Zo vermijd je onnodige kosten bij het uitsturen van postmailings of bepaal je op basis van kredietinformatie de verkoopsvoorwaarden die je jouw klanten wenst op te leggen.

Wil je graag samen met ons meer leads genereren voor jouw onderneming?

Contacteer ons nu en grow your sales.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Prospecteer doelgericht dankzij de ProspectFinder

 

  • Selecteer actieve ondernemingen en contactpersonen
  • Stel eenvoudig je doelgroep samen
  • Ontdubbel met eerdere selecties
  • Visualiseer je selectie

Prospecteer doelgericht dankzij de ProspectFinder

 

  • Selecteer actieve ondernemingen en contactpersonen
  • Stel eenvoudig je doelgroep samen
  • Ontdubbel met eerdere selecties
  • Visualiseer je selectie

Analyseer de markt via de MarketAnalyzer

 

  • Bekijk de geografische spreiding
  • Ontdek de marktpenetratie per type bedrijf
  • Breng de sterktes en zwaktes van je klantenportefeuille in beeld
  • Selecteer prospecten met hetzelfde profiel als je huidige klanten

Verrijk je huidige database met relevante data met onze op maat oplossingen

 

  • Kwalitatieve B2B handelsinformatie
  • Vul je klantenprofiel in jouw CRM systeem aan met relevante data
  • Keuze uit verschillende gegevens en kerncijfers
  • Vermijd onnodige kosten door clean data

Verrijk je huidige database met relevante data met onze op maat oplossingen

 

  • Kwalitatieve B2B handelsinformatie
  • Vul je klantenprofiel in jouw CRM systeem aan met relevante data
  • Keuze uit verschillende gegevens en kerncijfers
  • Vermijd onnodige kosten door clean data