8 tips om te ondernemen in coronatijden

8 tips om te ondernemen in coronatijden

In deze minder evidente economische context neemt Trends Business information graag de rol van katalysator op zich om u maximaal te faciliteren via betrouwbare bedrijfsinformatie, performante tools en creatieve zichtbaarheid. Dit zijn onze 8 tips voor u.

1.
Ga na wat de impact van de coronacrisis is op de kredietscore van uw zakenrelaties.

De impact van de coronacrisis zal nog een hele tijd nazinderen en ook op lange termijn effect hebben op de weerbaarheid van ondernemingen. In een eerste fase ontstaat er een tekort aan liquiditeiten, het geheel aan middelen om de lopende betalingsverplichtingen meteen te…

Lees meer

2.
Zorg ervoor dat u in coronatijden op de hoogte blijft van cruciale wijzigingen bij de belangrijkste klanten en leveranciers in uw commerciële cyclus.

Het is niet altijd de sterkste die overleeft maar diegene die zich het best weet aan te passen aan veranderende omstandigheden. Meer dan ooit kan het snel verkeren in het uitdagende ondernemerslandschap waarin uw bedrijf zijn commerciële cyclus overeind wil houden en…

Lees meer

3.
Onderzoek de liquiditeit en solvabiliteit van uw bestaande klanten en ontdek financiële risico’s en commerciële opportuniteiten.

Een evenwichtige klantenportefeuille is een belangrijke basis voor elke onderneming, zowel naar aantal klanten, gerealiseerde omzet als marktpenetratie. Het zijn dan ook cruciale indicatoren waarmee u bij uw commerciële strategie rekening houdt. Zelfs wanneer alle…

Lees meer

4.
Stel een lijst van potentiële alternatieve leveranciers samen, uiteraard in de hoop dat uw huidige partner u gewoon verder blijft servicen.

Gérer c’est prévoir, schreef de 19e-eeuwse Franse journalist Emile de Girardin, et ne rien prévoir, c’est courir à sa perte. Naast het permanent screenen van uw klanten op kredietwaardigheid is het in deze coronatijden minstens even belangrijk om uw huidige…

Lees meer

5.
Benut deze bijzondere periode van luwe activiteit om uw CRM database onder de loep te nemen en waar nodig op te frissen of te verrijken.

De kwaliteit van uw database of CRM-applicatie bepaalt in hoge mate het succes van uw marketingcampagnes. Van wanneer dateert het laatste contact dat u met die klanten of leads had? Heeft u een idee van het aantal ondernemingen die ondertussen niet meer actief…

Lees meer

6.
Begin met je doelgroep bepalen en doe aan prospectie. Wees ervan overtuigd dat in het succes bij uw eerste nieuwe klant de kiem naar de volgende ligt.

Bereid u nu al voor op de doorstart van het bedrijfsleven. Laat uw creatieve spinsels niet verloren gaan en zet uw marketingcampagnes alvast klaar. Hierbij is de bepaling van uw juiste doelgroep een uiterst belangrijke stap. Om gericht te zoeken weet u best waar uw…

Lees meer

7.
Bereik uw doelgroep door een opvallend bedrijfsprofiel te creëren.

Ook en vooral nu gaan ondernemers via betrouwbare bronnen op zoek naar informatie over bestaande en nieuwe zakenrelaties. De Trends Top Website telt maandelijks 600.000 unieke bezoekers en 2,8 miljoen pageviews. Zorg ervoor dat uw bedrijf bij die potentiële klanten op…

Lees meer

8.
Start met kwalitatieve leads te genereren door met relevante content of een aanbod op maat aan te kloppen bij bedrijven waarvan u weet dat ze uw expertise kunnen gebruiken.

Het bereiken van de juiste leads wordt steeds belangrijker om uw marketingbudget effectief in te zetten. Trends Business Information heeft hiervoor een ongekend grote, maar vooral ook uiterst actuele en kwalitatieve database met business-to-business professionals…

Lees meer

Stel uw vraag

Het team van Trends Business Information staat klaar om u te ondersteunen.

 

Heeft u een vraag of heeft u niet gevonden wat u juist zocht? Geen probleem, we hebben achter de schermen een team van gemotiveerde medewerkers die er alles aan doen om u zo goed mogelijk verder te helpen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.